Konferencje dla deweloperów - oczekiwania rosną wraz z profesjonalizacją branży

21 sierpień 2017

Rynek nieruchomości zmienia się bardzo dynamicznie. Rozwija się, dojrzewa i profesjonalizuje. Profesjonalizacji zaś sprzyja wymiana wiedzy, popularyzacja określonych zagadnień i zaangażowanie najważniejszych ekspertów – czyli to, czym dziś reklamują swoje wydarzenia niemal wszyscy organizatorzy konferencji. W kalendarzu konferencyjnym branży deweloperskiej od 10 lat swoje stałe miejsce zajmuje „Polski Rynek Nieruchomości” Nowego Adresu. Czy wydarzenie to ma coś, czego nie mają inni?

W ciągu 20 lat działalności REAS wspierał niezliczoną ilość wydarzeń poświęconych tematyce mieszkaniowej - począwszy od najmniejszych, lokalnych, po te ogólnopolskie, poświęcone strategicznym z punktu widzenia branży zagadnieniom. Tylko w ciągu ostatnich 5 lat nasi eksperci wzięli udział w 193 konferencjach, seminariach i spotkaniach branżowych, zabierając głos w czasie 161 wystąpień, paneli dyskusyjnych i sesji roboczych.

Imprezy pojawiają się i znikają z kalendarza konferencyjnego – jedne od razu, inne już po kilku sezonach. Jest to zapewne efektem rosnących wymagań uczestników. Wraz ze wzrostem wiedzy i profesjonalizmu ludzi zajmujących się na co dzień nieruchomościami, coraz trudniej jest stworzyć program, który spotka się z szerokim zainteresowaniem. Od 10 lat niezmiennie w naszym kalendarzu konferencyjnym znajdują się dwa wydarzenia organizowane przez firmę Nowy Adres. Imprezy te nie tylko gromadzą co roku najważniejszych uczestników rynku, ale też zapewniają urozmaicony  i niezwykle aktualny program merytoryczny.

O sekrecie „długowieczności” w tej zmiennej przecież branży eventowej i o tym, kto pracuje na sukces „Forum Rynku Nieruchomości” i „Polskiego Rynku Mieszkaniowego” opowiedziała nam Katarzyna Cyprynowska, prezes zarządu firmy Nowy Adres S.A. i pomysłodawczyni tych imprez.

W jaki sposób układane są programy konferencji?

Staramy się, aby programy naszych konferencji odzwierciedlały aktualne, realne problemy rynku mieszkaniowego i sugerowały ich równie realne rozwiązania. Jako że agenda konferencji opracowywana jest na 5-6 miesięcy przed danym wydarzeniem, musimy często przewidywać, jakie tematy i zagadnienia będą najbardziej „gorącymi” w dniu konferencji. Niekiedy rzeczywistość zmusza nas do szybkiego reagowania i zmian programu na krótko przed konferencją – bywa tak szczególnie w przypadku ważnych dla rynku nieruchomości aktów prawnych, które uchwalane są w kształcie zupełnie innym od zakładanego lub w ogóle do tego nie dochodzi. Na szczęście na ogół udaje nam się trafnie przewidywać rynkową rzeczywistość. 

Kto bierze udział w konferencjach z cyklu „Polski Rynek Mieszkaniowy”?

Konferencje z cyklu PRM to największe spotkania branży nieruchomości mieszkaniowych w Polsce. Odbywają się od 10 lat i gromadzą zawsze ponad 400 najważniejszych graczy – deweloperów mieszkaniowych, agencji doradczych, międzynarodowe fundusze inwestycyjne, przedstawicieli banków hipotecznych, analityków, dziennikarzy ogólnopolskich mediów i wielu innych. Nasze konferencje otwierali już m.in. prof. Leszek Balcerowicz, prof. Grzegorz Kołodko czy Jan Krzysztof Bielecki. W dziewięciu poprzednich edycjach PRM w sumie wzięło udział ponad 3 200 uczestników.

Czy nie macie poczucia, że formuła się wyczerpała, że jest za dużo konferencji o podobnej tematyce, że wszystko już zostało powiedziane?

Na przestrzeni 10 lat, od kiedy odbywają się konferencje z cyklu „Polski Rynek Mieszkaniowy”, było wielu organizatorów i konferencji, które próbowały pójść naszym tropem. Ich dziś już nie ma – a my ciągle robimy swoje. Czy wszystko zostało już powiedziane? Nawet na tak inercyjnym rynku, jakim jest sektor nieruchomości mieszkaniowych co roku dzieje się tyle, że jesteśmy spokojni o tematykę.  Szczególny rodzaj dobra, jakim jest własny dach nad głową sprawia, że – w przeciwieństwie do choćby nieruchomości komercyjnych – tematyka mieszkań ściśle powiązana jest nie tylko ze sferą ekonomiczną, ale również prawem, naukami społecznymi, architekturą i wieloma innymi zagadnieniami. Tak więc ciekawych tematów na pewno nam nie zabraknie. 

Ile osób i jak długo pracuje na to, żeby odbyła się ta dwudniowa impreza?

Przygotowanie dwudniowej konferencji takiej jak „Polski Rynek Mieszkaniowy” to wytężona, 6-miesięczna praca pięciu osób z zespołu organizacyjnego oraz około 10 z zespołu handlowego. Oczywiście samo techniczne przygotowanie imprezy w jej przededniu to zajęcie dla blisko setki osób – sztabu organizacyjnego, pionu technicznego, obsługi hotelowej, wystawców, hostess itp.

***

Najbliższa edycja już za dwa miesiące. Warto się przekonać czy i w tym roku organizatorzy sprostają wyzwaniu. Tradycyjnie, klienci i partnerzy REAS mogą liczyć na 5% zniżkę w opłacie za uczestnictwo.